سفارش تبلیغ
صبا ویژن



پاورپوینت2 - کمیسیون فناوری زرین شهر






درباره نویسنده
پاورپوینت2 - کمیسیون فناوری زرین شهر
گروه فناوری
باد می وزد … میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی ... تصمیم با تو است ... *‏‏ * آن چه در آیینه می بینید شاهکار آیینه نیست بازتاب آنانی است که اندکی روبه روی آن توقف می کنند و بدون اعتنا از جلوی آن نمی گذرند* *
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
پاییز 87
زمستان 87
بهار 88
آموزش Photo Story Platinum
آموزش نرم افزار snag it 8
آموزش windows Movie Maker
آموزش تصویری نصب ویندوز
آموزش Power Point
گزارش بازدید 88
پاییز 88
زمستان88
آموزش نرم افزار AutoRunPro Enterprise
آموزش نرم افزار MMB
بهار89


لینکهای روزانه
کارشناسی آموزش راهنمایی [88]
آموزش و پرورش زرین شهر [296]
کارشناسی سنجش و ارزشیابی استان اصفهان [80]
سیستم حقوقی [125]
سازمان آموزش وپرورش استان اصفهان [88]
کارشناسی تکنولوژی و گروههای عمومی اصفهان [149]
[آرشیو(6)]


لینک دوستان
کامپیوتر
کمیسیون یاددهی و یادگیری
کمیسیون ارزشیابی
بهار فناوری
مدرسه اینترنتی
جزیره ی دانش
سایت کتاب های درسی
سایت صدا و سیما
معاونت آموزشی عمومی
خانه ی ریاضیات اصفهان
سایت آپلود فایل
کارشناسی تکنولوژی زرین شهر
مدرسه فکر نشان سده
کارشناسان تکنولوژی
نشریه نگاه
آقای عطاری
کارشناسی آموزش راهنمایی زرین شهر
ریاضیات راهنمایی
آموزش زیاضی
ریاضیات دوره راهنمایی
ریاضی
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
پاورپوینت2 - کمیسیون فناوری زرین شهر

آمار بازدید
بازدید کل :335912
بازدید امروز : 14
 RSS 

   

ایجاد پیوند در Power Point

در Power Point می توان متن ، تصویر و کلید های عملیاتی را با ایجاد پیوند یا Link به دیگر اسلاید ها هدایت نمود. برای این کار کافی است آیتم مورد نظر را انتخاب کرده و از نوار ابزار استاندارد گزینه Insert Hyperlink را انتخاب می کنیم. روش دیگری برای اعمال Link به آیتم ، راست کلیک بر روی آن و انتخاب Hyperlink است.
با انتخاب این گزینه پنجره ای باز می شود که با انتخاب Existing file or Webpage ، می توان به سایت های اینترنتی یا فایلهای موجود در کامپیوتر عمل Link را انجام داد.
گزینه Place in this Document ، لیست اسلایدهایی را که فایل جاری ایجاد کرده است را در اختیار شما قرار می دهد که با انتخاب هر کدام از آنها می توان لینک به شماره اسلاید مربوطه انجام داد
.

نکته :
هنگامی که در Power Point اقدام به ایجاد Link می کنیم، حتماً باید در نمای Slideshow قرار بگیریم تا نتیجه حاصل را بتوان مشاهده نمود.
متن هایی که Link شده اند تغییر رنگ داده و Underline می شوند.
ایجاد دکمه های عملیاتی برای ارتباط بین اسلاید ها : فرض کنید روی پرونده ای کار می کنید که در مورد رشته های Office توضیح می دهد. طبیعتاً اولین اسلایدی که ایجاد می کنید لیستی از رشته های Office است که با قرار گرفتن روی هر کدام از رشته ها ، پیوند به اسلایدی که توضیح در مورد آن رشته را می دهد دارید. برای بازگشت به اولین اسلاید باید دائم دکمه Previous را بزنیم تا به اسلاید اول برسیم. پس بهتر است دکمه ای در هر اسلاید تعبیه کنیم تا در هر شماره اسلایدی که باشیم ما را به اولین اسلاید هدایت کند. همچنین دکمه هایی مانند Back ، و Forward که بتوان راحت تر بین اسلاید ها جابجا شد.
برای درج دکمه های عملیاتی از نوار ابزار Drawing از گروه Auto Shape می توان Action Buttons را انتخاب نموده و یا از منوی Slide show این گزینه را فعال نمود. هر کدام از دکمه ها عملکرد خاصی را دارند که با ثابت نگه داشتن ماوس روی آن ها مشخص می شود . همچنین می توانیم خودمان برای دکمه ها عملکردی تعریف کنیم.
یکی از دکمه ها ، مثلاً Home، را انتخاب می کنیم و با Drag روی اسلاید در محل مناسب قرار می دهیم. به محض این که دکمه روی صفحه قرار گرفت پنجره Action Setting باز می شود که در قسمت Hyper link to ، لیستی از عملکرد دکمه ها مشاهده می شود. به طور مثال Last Slide viewed ، ما را به آخرین اسلاید مشاهده شده می برد و یا اگر URL را انتخاب کنیم ، می توانیم با دادن آدرس سایت اینترنتی دلخواه ، برنامه را توسط این دکمه به آن سایت هدایت کنیم.
اگر بخواهیم دکمه ای داشته باشیم که ما را به یکی از فایل های ذخیره شده در Power Point هدایت کند ، گزینه Other PowerPoint Presentation را انتخاب می کنیم.
همچنین می توانیم دکمه های عملیاتی را خودمان طراحی کنیم. به این شکل که با یکی از ابزار های Drawing شکلی بر روی اسلاید می کشیم . سپس وقتی که به حالت انتخاب است روی آن راست کلیک می کنیم و گزینه Action Setting را انتخاب می کنیم و در لیست موجود در Hyperlink عملکردی برای آن تعریف می کنیم. همچنین می توانیم در پنجره Insert Hyperlink برای دکمه، Screen Tip تعریف کنیم و در Slide Show مشاهده کنیم.

Setup Show :

پنجره Setup Show را می توان از منوی Slide Show ظاهر کرد. در این پنجره تنظیماتی انجام می دهیم که روی نمای Slide Show می توانیم نتیجه آن را با انتخاب یکی از سه راه زیر مشاهده کنیم :

: Presented by a Speaker - Full screen :1 نمایش اسلاید در حالت تمام صفحه که حالت پیش فرض نمایش در Power Point است.
: Browsed by an Individual - window :2 نمایش Slide show در داخل یک پنجره
: Brows at a kiosk - Full screen :3 نمایش Slide show به صورت تمام صفحه با این تفاوت که در این حالت راست کلیک روی Slide show عمل نمی کند.

Loop Continuously until "Esc"
با فعال کردن این گزینه نمایش اسلاید ها در Loop یا حلقه افتاده و وقتی به آخرین اسلاید برسیم مجدداً نمایش اسلاید ها از اول آغاز می شود. این کار تا وقتی که کلید "Esc" را بزنیم ، ادامه پیدا خواهد کرد.

Show without Narration
اگر نمایش اسلاید ها همراه با سخنرانی باشند ، با انتخاب این گزینه این امکان غیر فعال می شود.

Show without Animation
با انتخاب این گزینه امکان انیمیشن یا متحرک سازی اسلاید ها غیر فعال می شود و حتی اگر برای آنها انیمیشن در نظر بگیریم ، اسلایدها بدون آن نمایش داده می شوند.

Show Scrollbar
این گزینه وقتی فعال است که حالت Browsed by an Individual را انتخاب کرده باشیم و باعث آشکار شدن Scroll bar در پنجره می شود.
در قسمت Slides در پنجره Setup Show ، با انتخاب All نمایش اسلایدها به ترتیب ایجاد و نشان داده می شوند. در قسمت بعدی می توان حالت نمایش را با دادن شماره اسلاید تعیین نمود. بطور مثال از اسلاید 5 تا اسلاید 14 
.

Custom Show
اگر این گزنه غیر فعال است ، پنجره را ببندید و از منوی Slide show این گزینه را انتخاب کنید. پنجه custom Show ظاهر می شود که با زدن دکمه New می توانیم نام مناسبی را برای نمایش بگذاریم و نمایش اسلاید ها را با انتخاب اسلاید و زدن کلید Add سفارشی کنیم. در این حالت نمایش اسلاید ها می تواند به طور دلخواه انتخاب شود. مثلاً اگر اول اسلاید 7 را انتخاب کنیم و بعد اسلاید 12 ،سپس 18 و .... . مشاهده می کنید که در این حالت خودمان ترتیب نمایش اسلاید ها را انتخاب می کنیم.
به پنجره Setup Show برمی گردیم. این قسمت با تنظیم قبلی فعال شده و می توانیم از آن استفاده کنیم. در قسمت Advanced Slides می توانیم نحوه نمایش را با انتخاب گزینه Manually ( به طور دستی ) یعنی با زدن کلید Enter کلیک ماوس انجام دهیم.
اگر تنظیمات زمان گذاری شده را قبلا انجام داده باشیم می توان با انتخاب Using Timing if Present نمایش اسلایدها را با توچه به زمان داده شده نشان داد.

Slide Transition
از منوی File گزینه New و سپس تب Presentation را انتخاب کنید و نمونه ای را برگزینید. مثلاً Generic به نمای Slide Sorter بروید در نوار ابزار اختصاصی این نما اولین گزینه یعنی Transition Effect را باز کنید. با انتخاب هر کدام از گزینه های این بخش می توانیم جلوه ای را برای جابجایی بین اسلاید ها انتخاب کنیم و در اسلاید انتخابی نتیجه کار را مشاهده کنید. در اینجا می توانید این تنظیم را برای تک تک اسلاید ها انجام دهید.
با اعمال این Effect ها به هر اسلاید ، علامت Slide Transition در پایین اسلاید ظاهر می شود که نشان دهنده این موضوع است که این اسلاید این جلوه را دریافت نموده . اما اگر بخواهیم به تمام اسلاید های موجود یک Effect واحد اعمال کنیم ، تا هنگام رفتن به اسلاید بعدی نشان داده شود ، مراحل زیر را دنبال می کنیم :
منوی Slide show گزینه Slide Transition را انتخاب می کنیم. در این پنجره نیز لیستی از جلوه ها که در Slide sort وجود داشته دیده می شود و می توان سرعت جابجایی را بین اسلاید با یکی از سه گزینه Slow آهسته ، Mediumمتوسط و Fast سریع مشخص نمود.
در قسمت Advance ، که بسیار مهم هم می باشد شما می توانید انتقال به اسلاید بعدی را با کلیک ماوس و یا به طور اتوماتیک Automatically After تنظیم کنید. در قسمت آخر می توان زمان را بر حسب دقیقه و یا ثانیه تنظیم نمود. پس هر عددی که در این قسمت وارد کنید مقدار زمانی است که بین جابجایی که طول می کشد و به این طریق می توان بدون هیچ گونه کنترلی نمایش اسلاید ها را نشان داد. همچنین در قسمت Sound می توان برای این جابجایی ها صدایی را انتخاب کرد. در پایان با انتخاب Apply یا Apply to All تنظیمات به یک اسلاید یا همه اسلاید ها اعمال می شود.

Rehearse Timing
هنگامی که از منوی Slide Show گزینه ی Rehearse Timing را انتخاب می کنیم . برنامه بطوراتوماتیک وارد نمای Slide Show می شود و بالای این نما پنجره ی کوچکی ظاهرمی شود که توسط آن می توان آیتم های درون اسلاید رابرای نمایش زمان گذاری کرد،هم چنین می توان توسط این گزینه زمان نمایش کل اسلایدها راتعیین نمود. به طورمثال 17 اسلاید داریم که می خواهیم در مدت 90 ثانیه نشان داده شود. این زمان را بین اسلایدها تقسیم می کنیم .
بازدن دکمه یNext دراین پنجره زمان برای اسلاید جاری گرفته می شود و به اسلایدبعدی می رویم.
دکمه Pause توقف موقت زمان را روی اسلاید داریم و برای این که مجددا" Timer کارکند کافی است دوباره روی این دکمه بزنیم.

Repeat باعث می شود زمان گذاری از صفر شروع شود. برای مشاهده ی زمان های اسلاید ها کافی است واردنمایslide sorter شویم ، پائین هر اسلاید زمان نمایش اسلایدرا نمایش می دهد.

Custom Animation
این گزینه درمنوی Slide Show دیده می شود و توسط گزینه های آن می توان های درون اسلاید را متحرک سازی نمود و به سادگی نمایش اسلایدها را ازحالت Static به حالت Dynamic تبدیل نمود.
در پنجره ی Custom Animation درقسمت Timing قرار می گیریم. لیست آیتم های موجود در اسلایدجاری دیده می شود که باانتخاب هرکدام آیتم مورد نظر درون اسلاید در پنجره ی کوچکی دراین پنجره دیده می شود تعداد این موضوع ها بستگی به محتویات داخل اسلاید بیشتر باشد طبیعتا لیست ما نیز طولانی تر خواهدبود.
هنگامی که موضوع انتخاب شده وگزینه Animate را فعال کردیم (پیش فرض روی گزینه ی Don’t Animate است(
موضوع درلیست Animation order قرار می گیرد. دراینجا می توان تقدم و تاخر نمایش و انیمیشن شکل ها و موضوعات راتعیین نمود.
اگرخواستیم موضوعی ثابت باشد و انیمیشن نداشته باشد گزینه ی Don’t Animate را برای آن انتخاب می کنیم.

نحوه ی نمایش :
On Mouse Click (1
Automaticaly ( 2
که با انتخاب گزینه ی دوم زمان برحسب ثانیه قابل تنظیم است.
هرکدام از مواردی راکه انتخاب کرده ایم و درقسمت Animation Order قرارگرفته اند را به طور جداگانه می توان جلوه ی خاص بدهیم. این کار را باانتخاب موضوع و سپس از رفتن به برگ نشان effect انجام می دهیم و درلیست Entry Animation یکی یکی جلوه ها را انتخاب کرده و با زدن روی Preview پیش نمایش آن را مشاهده می کنیم تا مورد دلخواه را پیدا کنیم.
این ترتیب را برای تک تک موضوعات داخل اسلاید انجام می دهیم.

صداگذاری روی اسلایدها که 2 حالت دارد.
(1) برای تک تک اسلایدها از قسمت Sound نمونه ای را انتخاب کرده و روی آن اعمال کنیم.
(2) درلیست Sound آخرین گزینه یعنی Other Sound را انتخاب کنیم و صدای موردنظر را از جای دیگر انتخاب کنیم.

نکته: درPower Point از صداهایی می توان استفاده نمودکه پسوند WAV داشته باشند. حال اگربخواهیم موزیکی را روی اسلایدها ازابتدا تا پایان به طور یکنواخت داشته باشیم اولین اسلاید را با Other Sound شروع می کنیم و روی بقیه اسلایدها No Sound راتنظیم می کنیم. به این صورت موزیک به طور یکنواخت پخش می شود. البته باید زمان اجرای موزیک و تعداد اسلاید ها را ازقبل تنظیم کنیم و اگرموزیک زودتراز اسلایدها به اتمام می رسد، دقیقا روی اسلایدی که صدا قطع می شود بعدا ازقسمت Other Sound موزیک راشروع کنیم به این ترتیب مشکلی برای پخش همزمان پیش نمی آید.

در پنجره ی Custom Animation برگ نشان Chart effect هنگامی فعال می شود که دراسلاید ازیک نمودار(Chart ) استفاده کرده باشیم که می توان بسته به نوع نمودارeffect هایی را به آن اعمال نمود.
اگر روی اسلایدRight Click کنیم گزینه ی Slide Layout وApply Design دیده می شود.

 



نویسنده » گروه فناوری » ساعت 8:52 عصر روز یکشنبه 88 اردیبهشت 20