سفارش تبلیغ
صبا ویژن



8 نوع فوت و فن استفاده از کلیدهای میانبر - کمیسیون فناوری زرین شهر






درباره نویسنده
8 نوع فوت و فن استفاده از کلیدهای میانبر - کمیسیون فناوری زرین شهر
گروه فناوری
باد می وزد … میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی ... تصمیم با تو است ... *‏‏ * آن چه در آیینه می بینید شاهکار آیینه نیست بازتاب آنانی است که اندکی روبه روی آن توقف می کنند و بدون اعتنا از جلوی آن نمی گذرند* *
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
پاییز 87
زمستان 87
بهار 88
آموزش Photo Story Platinum
آموزش نرم افزار snag it 8
آموزش windows Movie Maker
آموزش تصویری نصب ویندوز
آموزش Power Point
گزارش بازدید 88
پاییز 88
زمستان88
آموزش نرم افزار AutoRunPro Enterprise
آموزش نرم افزار MMB
بهار89


لینکهای روزانه
کارشناسی آموزش راهنمایی [88]
آموزش و پرورش زرین شهر [296]
کارشناسی سنجش و ارزشیابی استان اصفهان [80]
سیستم حقوقی [125]
سازمان آموزش وپرورش استان اصفهان [88]
کارشناسی تکنولوژی و گروههای عمومی اصفهان [149]
[آرشیو(6)]


لینک دوستان
کامپیوتر
کمیسیون یاددهی و یادگیری
کمیسیون ارزشیابی
بهار فناوری
مدرسه اینترنتی
جزیره ی دانش
سایت کتاب های درسی
سایت صدا و سیما
معاونت آموزشی عمومی
خانه ی ریاضیات اصفهان
سایت آپلود فایل
کارشناسی تکنولوژی زرین شهر
مدرسه فکر نشان سده
کارشناسان تکنولوژی
نشریه نگاه
آقای عطاری
کارشناسی آموزش راهنمایی زرین شهر
ریاضیات راهنمایی
آموزش زیاضی
ریاضیات دوره راهنمایی
ریاضی
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
8 نوع فوت و فن استفاده از کلیدهای میانبر - کمیسیون فناوری زرین شهر

آمار بازدید
بازدید کل :335926
بازدید امروز : 5
 RSS 

   


قصد داریم تا به شما 8 نوع فوت و فن استفاده از کلیدهای میانبر را هنگام استفاده از اینترنت به طور کلی معرفی کنیم. این نوع کلیدها تمامی برنامه های کاربردی که شما هنگام استفاده از اینترنت به آنها مراجعه می کنید را شامل می شود. لازم به ذکر است که این کلیدها به طور محسوسی باعث صرفه جویی در وقت شما و همین طور حرفه ای شدن شما در هنگام کار با رایانه میشود.

1. ورق زدن صفحات اینترنت در Explorer
این دستور در سیستم فایل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. شما برای ورق زدن صفحات در اینترنت، لازم نیست که حتماً از ماوس استفاده کنید، بلکه توسط کلیدهای Alt و مکان نماهای (Cursor) چپ و راست، این عمل بسیار آسانتر خواهد بود.

2. باز کردن پنجره ای جدید در Explorer
این دستور در سیستم عامل های ویندوز9X ،ME ،NT و 2000 عمل می کند. به طور معمول، اگر بخواهید لینکی را که در یک صفحه اینترنت قرار گرفته، باز کنید، روی آن کلیک راست ماوس را فشار می دهید و از منوهای آن فرمان Open in new window را انتخاب می کنید. ولی روش و دستور سریعتر برای این کار وجود دارد: ابتدا کلید Shift را فشار دهید و بعد کافی است که روی Link مورد نظر، یکبار کلیک کنید.

3. بالا و پایین کردن سریع صفحات اینترنتی
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. برای اینکه بتوانید صفحه ای طولانی را در اینترنت بالا و پایین کنید، کافی است که فقط کلید Space را فشار دهید (ترفندستان) و برای اینکه بتوانید دوباره به بالای صفحه برگردید، ابتدا کلید Shift و سپس کلید Space را فشار دهید.

4. حرکت در صفحات متعدد باز شده اینترنتی
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT ،2000 و XP عمل می کند. شما سایت های متعددی را باز کرده اید و مرتبأ در بین این صفحات در رفت و آمد هستید. اگر شما ابتدا دکمه Alt را گرفته و سپس کلید Tab را فشار دهید، می توانید سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید. با هر بار فشار کلید Tab، در بین صفحات باز شده در حرکت خواهید بود. اگر شما این کلیدها را رها کنید، ویندوز آن صفحه ای را که مارک زده شده است را باز می کند.

5. مارک زدن لغات یا پرش از روی آنها
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. با فشردن همزمان کلیدهای Ctrl و مکان نماهای چپ یا راست، از روی یک لغت به سمت چپ یا راست جهش می کنید. اگر همزمان کلید Shift را نیز فشار دهید، با این کار کلماتی که از روی آن پرش کرده اید، مارک دار می شود.

6. باز کردن صفحه مشخصات یک فایل (Properties)
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. شما می خواهید سریع و بدون هیچ مشکلی اطلاع حاصل کنید که حجم یک فایل چه قدر است؟ برای این کار شما دیگر احتیاجی ندارید (ترفندستان) که ابتدا دکمه سمت راست ماوس را فشار دهید و بعد در پایین پنجره باز شده Properties را انتخاب کنید. راه آسانتر برای شما این است که دو کلید Alt و Enter را همزمان با هم فشار دهید. پس از آن، صفحه Properties باز می شود.

7. Zoom کردن به وسیله چرخ ماوس
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. کلیدCtrl را فشار داده و نگه دارید و همزمان چرخ ماوس را بچرخانید، صفحه اینترنتی خود را Zoom می کنید اگر چرخ را به سمت بالا بچرخانید، صفحه، کوچکتر می شود و اگر به سمت پایین بچرخانید، صفحه، بزرگتر می شود. این عملکرد در همه کاربردهای Office و Internet Explorer قابل اجراست.

8. بستن پنجره جدید
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. عمل بستن پنجره جدید بدون ماوس نیز امکان پذیر است به این ترتیب که با فشار دادن کلیدهای Alt و F4 به صورت همزمان، می توانید پنجره جدید را ببندید.



نویسنده » گروه فناوری » ساعت 12:0 عصر روز سه شنبه 88 بهمن 20