سفارش تبلیغ
صبا ویژن



چگونه به وسیله کامپیوتر فاکس ارسال یا دریافت کنیم؟ - کمیسیون فناوری زرین شهر






درباره نویسنده
چگونه به وسیله کامپیوتر فاکس ارسال یا دریافت کنیم؟ - کمیسیون فناوری زرین شهر
گروه فناوری
باد می وزد … میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی ... تصمیم با تو است ... *‏‏ * آن چه در آیینه می بینید شاهکار آیینه نیست بازتاب آنانی است که اندکی روبه روی آن توقف می کنند و بدون اعتنا از جلوی آن نمی گذرند* *
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
پاییز 87
زمستان 87
بهار 88
آموزش Photo Story Platinum
آموزش نرم افزار snag it 8
آموزش windows Movie Maker
آموزش تصویری نصب ویندوز
آموزش Power Point
گزارش بازدید 88
پاییز 88
زمستان88
آموزش نرم افزار AutoRunPro Enterprise
آموزش نرم افزار MMB
بهار89


لینکهای روزانه
کارشناسی آموزش راهنمایی [88]
آموزش و پرورش زرین شهر [296]
کارشناسی سنجش و ارزشیابی استان اصفهان [80]
سیستم حقوقی [125]
سازمان آموزش وپرورش استان اصفهان [88]
کارشناسی تکنولوژی و گروههای عمومی اصفهان [149]
[آرشیو(6)]


لینک دوستان
کامپیوتر
کمیسیون یاددهی و یادگیری
کمیسیون ارزشیابی
بهار فناوری
مدرسه اینترنتی
جزیره ی دانش
سایت کتاب های درسی
سایت صدا و سیما
معاونت آموزشی عمومی
خانه ی ریاضیات اصفهان
سایت آپلود فایل
کارشناسی تکنولوژی زرین شهر
مدرسه فکر نشان سده
کارشناسان تکنولوژی
نشریه نگاه
آقای عطاری
کارشناسی آموزش راهنمایی زرین شهر
ریاضیات راهنمایی
آموزش زیاضی
ریاضیات دوره راهنمایی
ریاضی
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
چگونه به وسیله کامپیوتر فاکس ارسال یا دریافت کنیم؟ - کمیسیون فناوری زرین شهر

آمار بازدید
بازدید کل :336267
بازدید امروز : 2
 RSS 

   

ویندوز کامپیوتر برای شما  کار فاکس را انجام می دهد .

به اطلاعاتی مکتوب نیاز دارید که هم اکنون در شهر دیگری دور از محل سکونت شماست . یک دستگاه دورنگار (fax  ) تنها وسیله ای است که طرف مقابل شما برای ارسال این اطلاعات دارد و متأسفانه شما دستگاه دورنگار ندارید . چه راهی به نظرتان می رسد ؟ دستگاه دورنگار دفتر کار یا اداره دوستان و آشنایان ، اداره پست و یا ؟ یک راه مطمئن و کم درد سر دیگر هم وجود دارد ، رایانه خودتان

مایکرو سافت سالها پیش ، هنگامی که ویندوز 95 را ارائه می داد ، فکر آن را کرد تنها کافی است یک Fax - Modem داشته باشید و آنگاه بدون داشتن دستگاه دورنگار براحتی دورنگارهای خود را دریافت و ارسال کنید .

Microsoft Fax یکی از اجزای رایگان ویندوز است که در نسخه های 95 و 98 عرضه می شود . این نرم افزار را مـی توانید در سی دی های اصلی (   Original) ویندوز 98 در مسیر Tools/ Oldwin95/messagefolder در شاخه intl یا us مشاهده کنید . در این مسیر فایلی به نام wms.  exe   وجود دارد . برای نصب Windows Messaging آن را اجرا کنید . حال باید Microsoft Fax را روی رایانه خود نصب کنید . نام این فایل AwFax . exe   است که در همان مسیر قبلی است . پس از نصب و راه اندازی دوباره دستگاه ، مشاهده می کنید که یک ایکن جدید به نام Inbox  روی صفحه Desktop  پدیدار شده است .

برای ارسال و دریافت دورنگار می توانید از همین آیکن جدید که در واقع همان Windows Messaging  است ، استفاده کنید و یا یکی از نرم افزارهای Exchange  و Outlook کمک بـگیرید ؛  البته اگر بخواهید دورنگارهـای خـود را از طـریق

 Ms- Outlook  دریـافت و ارســال کـنید ، بایــد پـس از نصـب Ms - Fax دوباره Outlook  را روی دستگاه خود نصب کنید .

 

در این مجال کوتاه ، تنها Windows Messaging  را بررسی خواهیم کرد . برای کسب اطلاعات بیشترمی توانید فایل متنی Wms-fax.txt را که درهمان مسیر قبلی وجود دارد ، مطالعه کنید.

وقتی برای اولین بار این نرم افزار را اجرا می کنید ، باید یک سری تنظیمات اولیه  انجام دهید . این نرم افزار می تواند برای ارسال و دریافت ایمیل و دورنگارهای شما به کار برود . در این قسمت تنها دورنگار را تنظیم می کنیم  پس علامت کنارMicrosoft mail  را بردارید و دکمه Next   را بزنید . مودم شما نشان داده می شود . امکان اعمال تغییرات و یا معرفی مودم جدید به فهرست مودمها و   نیز در این بخش وجود دارد . دوباره کلید Next را بزنید .

صفحه ای که مشاهده می کنید نوع تلفن شما را مشخص می کند که همواره روی دورنگار باشد یا به صورت دستی دریافت ، انجام شود . پس از زدن کلید Next نام و شماره تلفن خود را وارد کنید .

( دقت کنید در بخش دوم جلوی Fax Number   باید شماره تلفن خود را بنویسید . ) دکمه Next   را 3 بار بزنید و در انتها Finish  را انتخاب کنید. به Windows Messaging  خوش آمدید . این نرم افزار بسیار شبیه Outlook  است و ارسال و دریافت دورنگار نیز دقیقاً مشابه ارسال و دریافت ایمیل است . بـرای ارسـال یـک دورنـگار کافی است از مـنوی Compose   گزینه New  Fax  را انتخاب کنید . حال از شما می خواهد نام خود یا شرکتتان را وارد کنید .اگر با نام پیش فرض  نمایش داده شده موافق نیستید ، کافی است روی Properties Display  کلیک کنید و مشخصات دلخواه خود را تنظیم کنید ، آن گاه کلید OK را بزنید و به پنجره قبلی برگردید . پس از فشردن دکمه Next   از شما می خواهد نـام و شماره دورنگار شخص یا شرکتی کـه می خواهید برای او دورنگار ارسال کنید ، بنویسید .نام شخص را در بخش : TO تایپ کنید . جلوی عبارت : Fax  ، 2 بخش وجـود دارد که شمـا در بخـش دوم ، شمـاره دورنـگار طرف مـقابل را وارد می توانید کنید . حال با زدن دکمه  Next  به صفحه بعدی بروید .

 

 در اینجـادرخواست کنید یک صفحه رویی (  ( Cover Page پیش از دورنگار شما ارسال شود که ویژگی های این صفحه را می توانید تنظیم کنید .

مایکروسافت فکس به عنوان جزیی از ویندوز شما می تواند دورنگار دریافت و ارسال کند و شما را از هزینه یک دستگاه دورنگار بی نیاز کند .

در غیر این صورت از خیر آن گذشته و NO را انتخاب کنید . حال دکمه Next  را بزنید . در این بخش باید موضوع دور نگار و متن آن را تایپ کنید . باز هم دکمه Next را بزنید . در صورت نیاز می توانید یک یا چند فایل تصویری هم همراه دورنگار خود ارسال کنید . درست مثل فایلهای  الحاقی (Attachments  ) که همراه ایمیل ها ارسال می شوند . تا همراه خود دورنگار در طـرف گیرنده روی کـاغذ چـاپ شونـد پـس از فـشردن دکـمه N ext همه چیز آماده است .

دکمه Finish  را بزنید تا دورنگار شما ارسال شود . پیش از آن ، از متصل بودن مودم به خط تلفن و رایانه و همچنین روشن بودن آن مطمئن شوید .

روش ساده تر دیگری هم برای ارسال دورنگار وجود دارد . اگر از منوی start گزینه setting و پوشه Printers را برگزینید ، مشاهده می کنید که یک پرینتر جدید به نام Microsoft Fax اضافه شده است . یعنی شما مایکروسافت فکس را به شکل و در قالب یک پرینتر در تمامی نرمافزارهای خود در دسترس خواهید داشت . مثلاً فرض کنید می خواهید یک فایل Dos را که در محیط Word باز است ، ارسال کنید . از منوی فایل گزینه Print را انتخاب کنید . از فهرست پرینترها ، Microsoft Fax را انتخاب کنید . بقعه مراحل دقیقاً مشابه روش قبلی است . یک کپی از کلیه دورنگارهایی که به هر طریق ارسال می کنید ، در فهرست Sent items نرم افزار Windows Messaging  نگهداری می شود .

و اما برای دریافت دورنگار ، می توانید به صورت دستی یا اتوماتیک این کار را انجام دهید . ساده تر این است که هر گاه قصد دریافت دورنگار دارید ،

 

 

تلفن خود را به صورتی تنظیم کنید که خود به خود پس از چند بار زنگ خوردن به صورت خودکار روی دورنگار برود .

 در این صورت حتی می توانید وقتی در منزل نیستید نیز دورنگارهای خود را دریافت کنید . برای این کار از منوی Tools گزینه Options  را انتخاب کنید ، پوشه Services   را فعال و گزینه Microsoft Fax   را برگزیـنید .

دکمـه Properties   را بزنید ؛ در این بـخش می توانید کلیه تنظیمات لازم را برای ارسال و دریافت دورنگارهای خود انجام دهید . در حال حاضر پوشه Modem ,  را انتخاب و دکمه Properties  را بزنید . در قسمت Answer Mode مشخص می کنید که تلفن شما پس از شنیدن چند زنگ روی دورنگار برود . برای اعمال تنظیمات ، دکمه های  OK  صفحات باز شده را بزنید .

حال می توانید به طرف مقابل خود اطلاع دهید که دورنگار خود را ارسال کند و مشاهده کنید که به چه سادگی این کار انجام می شود .

می بینید ، یک دستگاه دورنگار تمام و کامل در یک قدمی خود داشته اید و از وجود آن غافل بوده اید . از این پس می توانید با اطمینان خاطر ، شماره تلفن خود را به عنوان تلفن و دورنگار ( Tele  fax   ) به دیگران بدهید .

توجه:تنظیماتی برای ارسال فاکس با کامپیوتر باید انجام شود.

برای ویندوز اکس پی مراحل زیر را طی نمایید :


ابتدا باید تنظیماتی را انجام دهیم
سی دی ویندوز ایکس پی را در سی دی درایو بگذارید
printers and other Hardwareبه کنترل پانل رفته و روی این گزینه کلیک کنید
کلیک کنیدprinters and faxes در اینجا روی
add faxدر گوشه با لا سمت چپ روی این گزینه کلیک کنید


ومراحل را دنبال نمایید بعد از نصب یک آیکن فاکس را مشاهده می کنید
که با کلیک روی آن می توانید تنظیماتی داشته باشید نام این آیکن فاکس کنسول است می توانید در قسمت تولز فاکس کنسول  شماره ارسال کننده و محل ذخیره فاکس های رسیده یا ارسال شده و  تعدادزنگ برای فعال شدن فاکس وغیره را تنظیم نمایید
پیشنهاد می شود تعداد زنگ برای دریافت اتوماتیک فاکس 3 در نظر گرفته و  تیک کزینه اتوماتیک را در تنظیمات فاکس کونسول بزنید
توجه داشته باشید که برای دریافت و ارسال فاکس کامپیوتر باید روشن باشد ومودم به خط تلفن وصل باشد و نیازی نیست که به اینترنت وصل شوید
برای ارسال فاکس در محیط ورد ونامه های تایپ شده باید بعد از تایپ متن
وقرار دادن عکس و غیره از منوی فایل در ورد روی گزینه پرینت کلیک کنید واگر چاپگر دارید باید فاکس را انتخاب کنید ،اگر چاپگر ندارید مطمئن شوید
که گزینه فاکس انتخاب شده باشد  در قدم آخر بعد از کلیک روی فاکس در محیط ورد باید شماره تلفن گیرنده فاکس را با درج پیش شماره شهر وارد نمایید و توصیه می گردد گزینه پیش نمایش متنی که میخواهید فاکس کنید را حتما ببینید .

بعد از ارسال هر فاکس یک نمونه از آن با پسوند tif در فولدری که از ابتدا  در نظر گرفته  اید  ذخیره خواهد شد. بااین روش ساده وبسیار کم هزینه می توانید تعداد بسیار زیادی فاکس با کیفیت عالی دریافت و یا ارسال نمایید



نویسنده » گروه فناوری » ساعت 11:45 عصر روز پنج شنبه 89 اردیبهشت 16