سفارش تبلیغ
صبا ویژن



آموزش Power Point - کمیسیون فناوری زرین شهر






درباره نویسنده
آموزش Power Point - کمیسیون فناوری زرین شهر
گروه فناوری
باد می وزد … میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی ... تصمیم با تو است ... *‏‏ * آن چه در آیینه می بینید شاهکار آیینه نیست بازتاب آنانی است که اندکی روبه روی آن توقف می کنند و بدون اعتنا از جلوی آن نمی گذرند* *
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
پاییز 87
زمستان 87
بهار 88
آموزش Photo Story Platinum
آموزش نرم افزار snag it 8
آموزش windows Movie Maker
آموزش تصویری نصب ویندوز
آموزش Power Point
گزارش بازدید 88
پاییز 88
زمستان88
آموزش نرم افزار AutoRunPro Enterprise
آموزش نرم افزار MMB
بهار89


لینکهای روزانه
کارشناسی آموزش راهنمایی [88]
آموزش و پرورش زرین شهر [296]
کارشناسی سنجش و ارزشیابی استان اصفهان [80]
سیستم حقوقی [125]
سازمان آموزش وپرورش استان اصفهان [88]
کارشناسی تکنولوژی و گروههای عمومی اصفهان [149]
[آرشیو(6)]


لینک دوستان
کامپیوتر
کمیسیون یاددهی و یادگیری
کمیسیون ارزشیابی
بهار فناوری
مدرسه اینترنتی
جزیره ی دانش
سایت کتاب های درسی
سایت صدا و سیما
معاونت آموزشی عمومی
خانه ی ریاضیات اصفهان
سایت آپلود فایل
کارشناسی تکنولوژی زرین شهر
مدرسه فکر نشان سده
کارشناسان تکنولوژی
نشریه نگاه
آقای عطاری
کارشناسی آموزش راهنمایی زرین شهر
ریاضیات راهنمایی
آموزش زیاضی
ریاضیات دوره راهنمایی
ریاضی
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
آموزش Power Point - کمیسیون فناوری زرین شهر

آمار بازدید
بازدید کل :336224
بازدید امروز : 6
 RSS 

   

مقدمه

برنامه Power Point یکی از برنامه های بسته نرم افزاری Office به شمار می رود که با آن می توانید مجموعه اسلایدهایی که متن را با متن های رسم شده Clipart ، عکس، صدا، تصویر ، و حتی جلوه های ویژه متحرک نمایش دهید.
پس می توانید کارتان را به اسلایدهای 35میلی متری تبدیل کنید . علاوه بر این ها چون Power Point یک Package است میتوانید سند های Word ، کاربرگ های Excel را به صورت گرافیک و متن و به Power Point اضافه نمایید.
در حقیقت Power Point قسمت سمعی – بصری برنامه Office است. برنامه Power Point با نصب برنامه Office در سیستم شما دیده می شود
.
برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی مقدماتی با محیط windows داشته باشند . جهت نصب و اجرای نرم افزارهای Office که Power - Point نیز شامل آن می شود ، نیاز به سیستمی با مشخصات ذیل می باشد
:
-
حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233

- 16
مگابایت Ram
-
حدود 600 مگا بایت فضای آزاد


نمایش و روش فعال کردن start up

مجموعه ای از اسلایدها می باشد که برای گروهی از افراد نمایش می دهید. Power Point فایل های خود را با پسوند .ppt ذخیره می کند که برای اجرای این گونه فایل ها حتماً باید نرم افزار Power Point را روی سیستم داشته باشیم. هم چنین می توان فایل های Power Point را با پسوند .pps که حالت اجرایی ( exe) دارد نیز ذخیره کرد که در این حالت برای اجرای این فایلها نیازی به خود برنامه وجود ندارد.
پسوند .pot مخصوص فایلهایی است که به عنوان الگو یا Template ذخیره می شوند ( که در ادامه بحث توضیح بیشتری به این مقوله داده می شود)

هنگام اجرای برنامه Power Point پنجره Start up باز میشود که سه راه برای شروع را پیشنهاد می کند.
ادامه مطلب...


نویسنده » گروه فناوری » ساعت 9:44 عصر روز یکشنبه 88 اردیبهشت 20

 آموزش powerpoint

نماهای powerpoint شناسایی نوار ابزار ها و توانایی ایجاد یک نوار ابزار سفارشی

در قسمت پایین پنجره اصلی Power Point در منتهی الیه سمت چپ نماهایی وجود دارد که با انتخاب هر یک نحوه نمایش اسلاید شما تغییر می کند. همچنین از منوی View نیز می توانید به این نماها دسترسی پیدا کنید.
نمای Slide view : نمایی است که در آن می توان اقدام به ویرایش اسلاید نمود. در حقیقت در این قسمت است که می توان تغییراتی را از جمله شمای ظاهری طرح اسلاید و محتوی اسلاید ها اعمال نمود
.

نمای Slide Sorter : اسلاید ها را از چپ به راست و از بالا به پایین صفحه نمایش مرتب می کند . وقتی بخواهیم تمام کار را یک جا ببینیم یا ترتیب قرار گرفتن اسلاید ها را تغییر دهیم از نمای Slide Sorter استفاده می کنیم. در این حالت نمایشی نمی توانیم تغییری در محتوای اسلاید ها بدهیم ولی به راحتی می توانیم اسلایدی را حذف یا اضافه نماییم
.

Slide Show :هنگامی که اسلاید ها برای نمایش آماده شدند میتوان آن را در Slide Show مشاهده نمود و نتیجه نهایی کار نمایش به عنوان یک سلسله اسلاید الکترونیکی استفاده میشود. در این حالت میتوان چگونگی تفسیر صفحه نمایش هنگام حرکت میان اسلاید ها و همچنین انیمیشن یا جلوه های ویژه ای که به کار افزوده اید را ببینید. در این نما امکان هیچ تفسیری در اسلاید ها وجود ندارد. کلید میان بر Slide Show کلید F5 میباشد
.

:Outline View نمایی را در اختیار می گذارد که فقط در آن می توان اقدام به تایپ متن نمود. در این نما از هیچ گونه امکانات گرافیکی نمی توان استفاده کرد. با فعال شدن این نما، نوار ابزار Outlining پدیدار می شود
.

ادامه مطلب...


نویسنده » گروه فناوری » ساعت 8:57 عصر روز یکشنبه 88 اردیبهشت 20

ایجاد پیوند در Power Point

در Power Point می توان متن ، تصویر و کلید های عملیاتی را با ایجاد پیوند یا Link به دیگر اسلاید ها هدایت نمود. برای این کار کافی است آیتم مورد نظر را انتخاب کرده و از نوار ابزار استاندارد گزینه Insert Hyperlink را انتخاب می کنیم. روش دیگری برای اعمال Link به آیتم ، راست کلیک بر روی آن و انتخاب Hyperlink است.
با انتخاب این گزینه پنجره ای باز می شود که با انتخاب Existing file or Webpage ، می توان به سایت های اینترنتی یا فایلهای موجود در کامپیوتر عمل Link را انجام داد.
گزینه Place in this Document ، لیست اسلایدهایی را که فایل جاری ایجاد کرده است را در اختیار شما قرار می دهد که با انتخاب هر کدام از آنها می توان لینک به شماره اسلاید مربوطه انجام داد
.
ادامه مطلب...


نویسنده » گروه فناوری » ساعت 8:52 عصر روز یکشنبه 88 اردیبهشت 20

طراحی با استفاده از Apply design

در اثر Right click روی اسلاید زمینه دیگری با نام Apply design را انتخاب می کنیم پنجره ای ظاهر می شود که نمونه های Template را در اختیارمان قرار می دهد که می توان طرح های قبلی را با این طرح ها جایگزین کرد. با Right click روی اسلاید گزینه Slide color scheme را انتخاب می کنیم و روی اسلاید های موجود اثر آن را امتحان کنید.

یک اسلاید می تواند یک Comment box (جعبه توضیحات ) داشته باشد که در صورت نیاز بتوان از آن استفاده نمود برای اضافه کردن توضیح به یک اسلاید از منوی Insert گزینه Comment را انتخاب می کنیم. برای این که یتوانید نام نویسنده جعبه توضیحات را به نام خودتان تغییر دهید کافی است در منوی Tools گزینه Option را انتخاب کنید و در قسمت General/ User information نام خودتان را تایپ کنید . از این پس با اضافه کردن جعبه توضیحات نام نویسنده این Box با نام خودتان ظاهر می شود. برای پنهان کردن یا آشکار کردن جهبه توضیحات، از منوی View گزینه Comment را انتخاب می کنیم . در این حالت هر چند تعداد Comment که در اسلاید داشته باشیم آشکار یا پنهان می شود.

آشنایی با پنجره New slide و معرفی چند Layout
ادامه مطلب...


نویسنده » گروه فناوری » ساعت 8:48 عصر روز یکشنبه 88 اردیبهشت 20

تنظیمات لازم برای بهینه کردن نحوه نمایش و طراحی یک اسلاید با ایجاد زمینه جدید در powerpoint

Tools/ Option/ View

Startup dialog در صورت فعال بودن باعث می شود هنگام شروع کار با Power Point پنجره Startup ظاهر شود.
New slide dialog هنگام ایجاد یک اسلاید جدید نمای Layout ها را در اختیار ما قرار نمی دهد.
Status bar باعث نمایش نوار وضعیت در پایین پنجره می شود.
Virtual ruler خط کش عمودی را در صفحه می توان مشاهده کرد . البته به شرطی که Ruler ا از منوی View فعال کرده باشیم.
Windows in taskbar در صورت باز نمودن بیش از یک برنامه می توان برای بستن Presentation جاری بین Presentation دیگر حرکت نمود.
Popup menu on right mouse click باعث فعال بودن Right clickو ظاهر شدن منوی کرکره ای هنگام نمایش در نمای Slide Show می شود.
Show popup menu button باعث می شود دکمه ها عملیاتی در منتهی الیه سمت چپ Slide show فعال باشد.
End with black slide ، اسلاید سیاه نمایش داده می شود در صورت غیر فعال بودن این گزینه هنگام نمایش ، وارد برنامه Power Point می شویم.

طراحی یک اسلاید با ایجاد زمینه جدید :

 
ادامه مطلب...


نویسنده » گروه فناوری » ساعت 8:39 عصر روز یکشنبه 88 اردیبهشت 20