سفارش تبلیغ
صبا ویژن



زمستان88 - کمیسیون فناوری زرین شهر






درباره نویسنده
زمستان88 - کمیسیون فناوری زرین شهر
گروه فناوری
باد می وزد … میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی ... تصمیم با تو است ... *‏‏ * آن چه در آیینه می بینید شاهکار آیینه نیست بازتاب آنانی است که اندکی روبه روی آن توقف می کنند و بدون اعتنا از جلوی آن نمی گذرند* *
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
پاییز 87
زمستان 87
بهار 88
آموزش Photo Story Platinum
آموزش نرم افزار snag it 8
آموزش windows Movie Maker
آموزش تصویری نصب ویندوز
آموزش Power Point
گزارش بازدید 88
پاییز 88
زمستان88
آموزش نرم افزار AutoRunPro Enterprise
آموزش نرم افزار MMB
بهار89


لینکهای روزانه
کارشناسی آموزش راهنمایی [88]
آموزش و پرورش زرین شهر [296]
کارشناسی سنجش و ارزشیابی استان اصفهان [80]
سیستم حقوقی [125]
سازمان آموزش وپرورش استان اصفهان [88]
کارشناسی تکنولوژی و گروههای عمومی اصفهان [149]
[آرشیو(6)]


لینک دوستان
کامپیوتر
کمیسیون یاددهی و یادگیری
کمیسیون ارزشیابی
بهار فناوری
مدرسه اینترنتی
جزیره ی دانش
سایت کتاب های درسی
سایت صدا و سیما
معاونت آموزشی عمومی
خانه ی ریاضیات اصفهان
سایت آپلود فایل
کارشناسی تکنولوژی زرین شهر
مدرسه فکر نشان سده
کارشناسان تکنولوژی
نشریه نگاه
آقای عطاری
کارشناسی آموزش راهنمایی زرین شهر
ریاضیات راهنمایی
آموزش زیاضی
ریاضیات دوره راهنمایی
ریاضی
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
زمستان88 - کمیسیون فناوری زرین شهر

آمار بازدید
بازدید کل :336270
بازدید امروز : 5
 RSS 

   


در ابتدا همه چیز به خوبی پیش می رود: سیستم به سرعت راه اندازی می شود ، برنامه ها با سرعتی قابل قبول اجراء می شوند و همه شواهد نشاندهنده یک انتخاب مناسب است. پس از گذشت مدت زمانی ، مشکلات شروع می شود: سرعت سیستم در زمان راه اندازی همچون گذشته نمی باشد ، برنامه ها با سرعتی قابل قبول اجراء نمی شوند و واژه "هنگ" جایگاهی خاص را در زندگی روزمره کاربران پیدا می کند. به دنبال بروز اینگونه مشکلات، سوالات متعددی برای کاربران مطرح می گردد: چرا سرعت سیستم کاهش پیدا کرده است ؟ چرا سیستم بدفعات با مشکل مواجه می شود و مجبور می شویم آن را Reset نمائیم و در نهایت این که آیا زمان ارتقاء کامپیوتر فرارسیده است؟ تائید این موضوع شاید ناگوارترین خبر! برای افرادی باشد که قرار است هزینه ارتقاء را پرداخت نمایند چراکه آنان به خوبی می دانند وارد معرکه ای می گردند که امکان خروج از آن به این آسانی وجود نخواهد داشت و هر از چند گاهی نیز تکرار خواهد شد. کاهش کارائی‌ یک کامپیوتر می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در این ترفند سعی خواهیم کرد به برخی از مهمترین آنها اشاره نمائیم با این امید که بتوان برای حل مشکل و بهبود کارائی سیستم از روش هائی استفاده نمود که هزینه ریالی و زمانی کمتری را در برداشته باشد.
ادامه مطلب...

نویسنده » گروه فناوری » ساعت 7:0 صبح روز پنج شنبه 88 اسفند 13


اگر با هر بار ورود به ویندوز XP یا 2000 کلید Numlock صفحه کلیدتان خاموش است اصلا لازم نیست تنظیمات BIOS کامپیوترتان را دست کاری کنید یا کیبورد خودتان را عوض کنید! زیرا این موضوع کاملأ به ویندوز کامپیوتر شما مربوط می شود. قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که از این پس همواره هنگام ورود به ویندوز کلید Numlockتان روشن باشد.

برای این کار:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:
HKEY_USERS/.DEFAULT/Control Panel/Keyboard

در فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > String Value را انتخاب کنید.
نام آن را InitialKeyboardIndicators قرار دهید.
بر روی InitialKeyboardIndicators دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data عدد 2 را وارد نموده و OK کنید.
با بستن رجیستری و یک بار رستارت سیستم شاهد این تغییر خواهید بود.

   



نویسنده » گروه فناوری » ساعت 8:0 صبح روز سه شنبه 88 اسفند 4


در این ترفند قصد داریم به معرفی چند کلید کاربردی در محبط ویندوز XP بپردازیم که با استفاده از آنها میتوانید تنها با دو کلید، یکی از برنامه های موجود در ویندوز را فراخوانی کنید. این کلیدها میتوانند سرعت شما را در کار با کامپیوتر بالاتر ببرند و شما را حرفه ای تر جلوه دهند.

شما می توانید کلید Windows را نگاه دارید و در همان حالت که آن کلید را نگه داشته اید کلید E را بزنید. مشاهده می کنید که My Computer باز می شود.

شما می توانید کلید Windows را نگاه دارید و در همان حالت که آن کلید را نگه داشته اید، کلید D را بزنید. مشاهده می کنید که Show Desktop می شود. برای آنکه با مفهوم این جمله آشنا شوید قبل از اجرا این ترفند یک پنجره مانند My Computer را به صورت باز داشته باشید. بعد از اجرای این ترفند می بینید که صفحه فعال شما به صورت Hidden می شود.

شما می توانید کلید Windows را نگاه دارید (ترفندستان) و در همان حالت که آن کلید را نگه داشته اید، کلید R را بزنید. مشاهده می کنید که Run در سیستم شما اجرا می شود.

شما می توانید کلید Windows را نگاه دارید و در همان حالت که آن کلید را نگه داشته اید، F را بزنید. مشاهده می کنید که Search برای شما فعال می شود.

شما می توانید کلید Windows را نگاه دارید و در همان حالت که آن کلید را نگه داشته اید، کلید U را بزنید. مشاهده می کنید که برنامه Utility Manager فعال می شود.

اگر همین ترفند را برای سایر کلیدها امتحان کنید خواهید دید که اگر برنامه ای در Desktop داشته باشید که ابتدای آن با همان حرفی که شما زده اید شروع شود اجرا می شود.


نویسنده » گروه فناوری » ساعت 12:0 عصر روز جمعه 88 بهمن 30


قصد داریم تا به شما 8 نوع فوت و فن استفاده از کلیدهای میانبر را هنگام استفاده از اینترنت به طور کلی معرفی کنیم. این نوع کلیدها تمامی برنامه های کاربردی که شما هنگام استفاده از اینترنت به آنها مراجعه می کنید را شامل می شود. لازم به ذکر است که این کلیدها به طور محسوسی باعث صرفه جویی در وقت شما و همین طور حرفه ای شدن شما در هنگام کار با رایانه میشود.

1. ورق زدن صفحات اینترنت در Explorer
این دستور در سیستم فایل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. شما برای ورق زدن صفحات در اینترنت، لازم نیست که حتماً از ماوس استفاده کنید، بلکه توسط کلیدهای Alt و مکان نماهای (Cursor) چپ و راست، این عمل بسیار آسانتر خواهد بود.

2. باز کردن پنجره ای جدید در Explorer
این دستور در سیستم عامل های ویندوز9X ،ME ،NT و 2000 عمل می کند. به طور معمول، اگر بخواهید لینکی را که در یک صفحه اینترنت قرار گرفته، باز کنید، روی آن کلیک راست ماوس را فشار می دهید و از منوهای آن فرمان Open in new window را انتخاب می کنید. ولی روش و دستور سریعتر برای این کار وجود دارد: ابتدا کلید Shift را فشار دهید و بعد کافی است که روی Link مورد نظر، یکبار کلیک کنید.

3. بالا و پایین کردن سریع صفحات اینترنتی
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. برای اینکه بتوانید صفحه ای طولانی را در اینترنت بالا و پایین کنید، کافی است که فقط کلید Space را فشار دهید (ترفندستان) و برای اینکه بتوانید دوباره به بالای صفحه برگردید، ابتدا کلید Shift و سپس کلید Space را فشار دهید.

4. حرکت در صفحات متعدد باز شده اینترنتی
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT ،2000 و XP عمل می کند. شما سایت های متعددی را باز کرده اید و مرتبأ در بین این صفحات در رفت و آمد هستید. اگر شما ابتدا دکمه Alt را گرفته و سپس کلید Tab را فشار دهید، می توانید سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید. با هر بار فشار کلید Tab، در بین صفحات باز شده در حرکت خواهید بود. اگر شما این کلیدها را رها کنید، ویندوز آن صفحه ای را که مارک زده شده است را باز می کند.

5. مارک زدن لغات یا پرش از روی آنها
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. با فشردن همزمان کلیدهای Ctrl و مکان نماهای چپ یا راست، از روی یک لغت به سمت چپ یا راست جهش می کنید. اگر همزمان کلید Shift را نیز فشار دهید، با این کار کلماتی که از روی آن پرش کرده اید، مارک دار می شود.

6. باز کردن صفحه مشخصات یک فایل (Properties)
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. شما می خواهید سریع و بدون هیچ مشکلی اطلاع حاصل کنید که حجم یک فایل چه قدر است؟ برای این کار شما دیگر احتیاجی ندارید (ترفندستان) که ابتدا دکمه سمت راست ماوس را فشار دهید و بعد در پایین پنجره باز شده Properties را انتخاب کنید. راه آسانتر برای شما این است که دو کلید Alt و Enter را همزمان با هم فشار دهید. پس از آن، صفحه Properties باز می شود.

7. Zoom کردن به وسیله چرخ ماوس
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. کلیدCtrl را فشار داده و نگه دارید و همزمان چرخ ماوس را بچرخانید، صفحه اینترنتی خود را Zoom می کنید اگر چرخ را به سمت بالا بچرخانید، صفحه، کوچکتر می شود و اگر به سمت پایین بچرخانید، صفحه، بزرگتر می شود. این عملکرد در همه کاربردهای Office و Internet Explorer قابل اجراست.

8. بستن پنجره جدید
این دستور در سیستم عامل های ویندوز 9X ،ME ،NT،2000 و XP عمل می کند. عمل بستن پنجره جدید بدون ماوس نیز امکان پذیر است به این ترتیب که با فشار دادن کلیدهای Alt و F4 به صورت همزمان، می توانید پنجره جدید را ببندید.



نویسنده » گروه فناوری » ساعت 12:0 عصر روز سه شنبه 88 بهمن 20


با استفاده از این ترفند می توانید خیلی راحت و بدون نصب برنامه خاصی و تنها با استفاده از کیبورد 3 عدد کسری یعنی ¼، ½ و ¾ را در هر جایی از محیط ویندوز تایپ نمایید.

برای وارد کردن اعداد کسری ¼، ½ و ¾ که در کیبوردهای کامپیوتر دیده نمیشوند:
کافی است (ترفندستان) به ترتیب کلیدهای ترکیبی Alt+0188 ،Alt+0189 ،Alt+0190 را وارد نمایید.
بدین منظور ابتدا Alt را گرفته و سپس 4 رقم بعدی را وارد کنید.
برای تایپ اعداد حتماً باید از قسمت Numeric Pad که در سمت راست کیبورد قرار گرفته است استفاده شود.


نویسنده » گروه فناوری » ساعت 6:0 صبح روز سه شنبه 88 بهمن 20


Alt ، این کلید کوچک که در سطر آخر کیبورد که در میان دو کلید ویندوز و Space جا خوش کرده است را چندان دست کم نگیرید! چرا که کلید بسیار کارآمد و با استفاده ای برای حرفه ای ها است. در این جا قصد داریم شما را با 5 کاربرد جالب کلید Alt آشنا کنیم تا شما نیز به اهمیت آن پی ببرید.

1- برای رسیدن به Properties کافیست Alt را نگه داشته و روی فایل مورد نظر دوبار کلیک کنید.
2- کلید Alt در هر پنجره ای، (ترفندستان) با یک فشار منوهای پنجره را فعال می کند و با ترکیب آن با هر کدام از حروف منوها، که زیر آن خط کشیده شده است، پنجره مربوط به آن منو را باز میکند.
3- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر، ترکیب Alt و End شما را به آخرین صفحه ای که مشاهده کرده اید خواهد برد.
4- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر، ترکیب Alt با یکی از دو کلید جهت راست و چپ، عمل Back و Forward را انجام می دهد.
5- با ترکیب Alt و Tab شما می توانید به سهولت پنجره های فعال ویندوز را جابه جا کنید.



نویسنده » گروه فناوری » ساعت 9:58 عصر روز دوشنبه 88 بهمن 12


ماوس، این قطعه کوچک همیشه حاضر در کنار کامپیوتر شما! استفاده از ماوس تقریباً به بخشی جدانشدنی و معمول در کار با کامپیوتر تبدیل شده است. اما این موجود کوچک نیز برای خود ترفندهایی بسیار کاربردی دارد. به خصوص برای افرادی که کار با کامپیوتر بخشی از زندگی روزانه شان است. این ترفند ها تا حدودی جنبه پزشکی نیز دارند میتوانند بسیار به شما کمک کنند.

استفاده از ماوس نوری:
استفاده از ماوسهای قدیمی که با گوی کار میکنند را فراموش کنید. ماوسهای نوری از حساسیت بیشتری برخورداند و به همین دلیل کار با آنها به نسبت ماوسهای قدیمی نیاز به فشار کمتر دست و حرکت کمتر مچ دارد. با کمی تنظیم و انتخاب یک ماوس اپیتک میتواند حرکت مچ دست را خود را کمتر و مدت بیشتری از ماوس بدون احساس خستگی استفاده کنید.

2- ماوس پد طبی:
شاید این نوع ماوس پدها را چندان جدی نگیرید، اما واقعاً موثر هستند. ماوس پد های طبی دارای یک بالشتک در پایین پد هستند که مچ دست بر روی آن قرار میگیرد. مهمترین عامل درد مچ در کار با ماوس حالت شکسته و زاویه مچ دست است که در بلند مدت حتی می تواند باعث دردهای مزمن و ماندگار در مچ دست شود اما در ماوس پدهای طبی مچ دست در وضعیت بهتری قرار میگرد و تقریبا ساعد و کف حالت افقی و بدون شکستی دارند که این مسئله در سلامتی مفاصل و خستگی کمتر مچ دست نقش مهمی دارد. ماوس پدهای طبی قیمت بالایی ندارند و در بازار ایران نیز میتوانید مدلهای خوبی از اینگونه پدها را کمتر از یک هزار تومان تهیه کنید .

3- ورزش:
در مورد بسیاری از ما کار با ماوس و کیبورد و یا احتمالا نوشتن تنها کارهایی هستند که با مچ دست خویش در طول روز انجام می دهیم. این در دراز مدت باعث ضعیف شدن مچ دست میشود (ترفندستان) به طوریکه کمی فشار بیشتر میتواند باعث درد مچ دست شود. با انجام نکات فوق، درد مچ و خستگی حاصل از کار با ماوس به حداقل خواهد رسید اما در شرایطی که فشار بیشتری به مچ دستتان بیاید، دردهایی چندین ساعته را در مچ دستتان حس خواهید کرد. شیوه ساده ای که میتوانید بکار بگیرید، ورزش و استفاده از نرمشهایی است که مچ دست در آن بکار گرفته میشود.

4- اسکرول:
تا کنون فکر کرده اید که چه مدت از زمانی را که با ماوس کار میکنید صرف اسکرول صفحات میکنید؟ به خصوص اگر اهل کار با اینترنت و گردش در وب باشید قطعا مدتی را صرف اسکرول صفحات وب سایتها می کنید. اسکرول با حرکت ماوس باعث تغییر زاویه مچ دست و یا حرکت دست می شود.استفاده از ماوسهایی که دکمه اسکرول را وسط کلیدهایشان دارند می توانند نیاز به حرکت دست دست و مچ را کاهش دهند و طبیعی است که کاری که تنها با حرکت یک انگشت انجام می شود را با مچ دست و یا ساعد انجام نمی دهند.

در نهایت و چنانکه از مطالب بالا مشخص است کمی دقت در انتخاب و خرید ماوس و ماوس پد میتواند سلامتی بیشتر و خستگی کمتری را برای شما به ارمغان بیاورد و البته نباید فراموش کنیم که مچ دستهای ما فقط برای کار با ماوس و کیبورد نیست و برای اینکار نیز ساخته نشده است پس باید سعی کرد به تناسب با نرمشهای خاص آنها را در وضعیت مناسبی نگه داریم.

   



نویسنده » گروه فناوری » ساعت 12:0 عصر روز پنج شنبه 88 بهمن 8


نگاهی به صفحه کلید خود بیندازید؛ مطمئنأ سه کلید Num Lock ،Caps Lock و Scroll Lock را به همراه LEDهایشان دیده اید. در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید این 3 کلید را مدیریت کنید. بدین شکل که تعیین کنید کدامیک هنگام روشن کردن سیستم، به حالت روشن باشند و یا خاموش. همین طور این کلیدها را به صورت همزمان روشن کنید.

برای این کار:
از منوی Start به Run رفته و در آن عبارت regedit را تایپ کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
سپس به آدرس زیر بروید:
HKEY_USERS/.DEFAULT/Control Panel/Keyboard

اکنون از قسمت دیگر صفحه بر روی Initial Keyboard Indicators دوبار کلیک کنید و پس از باز شدن آن، مقدار Value data را به دلخواه به یکی از مقادیر زیر تغییر دهید:
مقدار 1: Caps Lock روشن
مقدار 2: Num Lock روشن
مقدار 4: Scroll Lock روشن
مقدار 5: تمام کلید ها خاموش

و برای روشن شدن چند کلید با هم مقدار های زیر را وارد کنید:
مقدار 3: Caps Lock و Num Lock روشن
مقدار 5: Caps Lock و Scroll Lock روشن
مقدار 6: Num Lock و Scroll Lock روشن
مقدار 7: هر سه کلید روشن

پس از تعیین مقدار دلخواه از رجیستری خارج شده و سیستم را مجددأ راه اندازی نمایید.

به عنوان مثال در صورتی که در Value data عدد 5 را وارد کنید پس از ورود به ویندوز دو کلید Caps Lock و Scroll Lock به طور اتوماتیک روشن خواهند بود.

   



نویسنده » گروه فناوری » ساعت 12:0 عصر روز دوشنبه 88 بهمن 5


به روز رسانی بسته های امنیتی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در انتخاب و استفاده آنتی ویروس ها بدان اهمیت ویژه ای داده شود. وقتی کاربر می تواند نهایت امنیت را در سیستم خود تامین کند که همیشه بسته امنیتی به روز شده ای داشته باشد تا با استفاده از آن و البته بانک اطلاعاتی که از آخرین فایل های مخرب وجود دارد سیستم را در مقابل حملات مخرب بیمه کند. به روزرسانی ها امروزه به تو دو صورت رواج یافته است. به صورت آنلاین که متداول ترین راه ممکن است اما برای بسیاری از کاربران انجام این کار شاید تا حدودی ملال آور باشد چرا که حداقل برای آنتی ویروس هایی نظیر Eset NOD32  یا Kaspersky برای مرتبه اول حتی با سرعت ها نسبتا بالا هم حداقل 1 تا 2 ساعت لازم است تا به روز رسانی انجام شود. این در حالی است که کاربر اگر بخواهد همین کار را برروی چند سیستم هم اعمال کند به شدت زمان گیر است اما راه دیگری وجود دارد که به روز رسانی به صورت آفلاین است. 

 
 طریقه ی استفاده از فایل های آپدیت: 
فایلها را از حالت فشرده خارج سازید. سپس آنتی ویروس خود را باز کرده و کلید F5 را فشار دهید. گزینه ی آپدیت را از سمت چپ انتخاب کنید. سپس Edit On Update Server را کلیک کنید. پوشه ای که از حالت فشرده خارج کردید را انتخاب نمایید. دکمه ی Add  را انتخاب کنید. ok را بزنید سپس از سمت چپ بر روی Update  کلیک کنید و بر روی دکمه ی Update Virus Signature Database کلیک نمایید

حجم:24.2MB
 پسورد:WWW.GIGASOFT.TK


نویسنده » گروه فناوری » ساعت 11:8 عصر روز یکشنبه 88 دی 13

  

سرم سنگین است و آشفته ی صدای مضطرب مردی که هنوز مرا به خود می خواند :
« کیست مرا یاری کند؟ »


" السّلام علی من جعل الله الشفاء فی تربته...السّلام علی من الاجابة تحت قبّته... "

نا امیدانه دلم برای همه می سوزد ... برای آن ها که با رفتارهای ضد عقلانی و غیر انسانی در توهّم ثواب خواهند مرد...
برای خودمان که سرانجام زیر شکنجه ی تعصب و جهل و در حسرت اصلاح و تغییر ، جان خواهیم باخت... و برای امام حسین که تا ابد مظلوم خواهد ماند !


این روزها ، دلم به شدّت هوای کربلا کرده است ... می گویند دو سوی یک خیابان کوتاه که نامش را « بین الحرمین » گذاشته اند ، بر مزار دو برادر ، دو گنبد طلایی ساخته اند...اگر روزی قسمتم شود که آنجا را ببینم با آن دو برادر حرف ها خواهم داشت...اگر بغض های کهنه بگذارند آنقدر در آغوش شان درد دل خواهم کرد تا باور کنند که ما نیز تشنه ایم... و مانند کودکان شان یتیمیم و مثل خواهرشان اسیر و آواره ...


...آری اگر بغض های کهنه بگذارند با آن ها حرف ها خواهم داشت...

ای امام عشق...برخیز و در این آفتاب سوزان بیابان طف ، نماز بگذار که دلمان هوای قنوت تو را کرده است ! ...


 :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

عجبا که حسین‌بن‌علی از «کربلای جنگ» شهری ساخت که خاک آن زندگی می‌بخشد و شفا می‌دهد؛ اما پیروانش «شهر زندگی» را کربلا می‌کنند و بر آن خاک مرگ می‌پاشند!


« حرم عشق ، کربلاست و چگونه در بند خاک بماند آنکه پرواز را آموخته و چگونه از جان نگذرد آن کس که می داند جان ؛ بهای دیدار است... زندگی زیباست ؛ اما پرنده ی عشق ، تن را قفسی می بیند که در باغ نهاده باشند ...هنر ، نوحه ی بنی آدم است در فراق بهشت و از همین روی همه با آن انس دارند...»                             
                                                 
                                                         ( گنجینه ی آسمانی / آوینی )



نویسنده : « بهاری نژاد »
 



نویسنده » گروه فناوری » ساعت 8:58 صبح روز جمعه 88 دی 4