سفارش تبلیغ
صبا ویژن



آموزش نرم افزار های فشرده سازی Win Zip - کمیسیون فناوری زرین شهر






درباره نویسنده
آموزش نرم افزار های فشرده سازی Win Zip - کمیسیون فناوری زرین شهر
گروه فناوری
باد می وزد … میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی ... تصمیم با تو است ... *‏‏ * آن چه در آیینه می بینید شاهکار آیینه نیست بازتاب آنانی است که اندکی روبه روی آن توقف می کنند و بدون اعتنا از جلوی آن نمی گذرند* *
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
پاییز 87
زمستان 87
بهار 88
آموزش Photo Story Platinum
آموزش نرم افزار snag it 8
آموزش windows Movie Maker
آموزش تصویری نصب ویندوز
آموزش Power Point
گزارش بازدید 88
پاییز 88
زمستان88
آموزش نرم افزار AutoRunPro Enterprise
آموزش نرم افزار MMB
بهار89


لینکهای روزانه
کارشناسی آموزش راهنمایی [88]
آموزش و پرورش زرین شهر [296]
کارشناسی سنجش و ارزشیابی استان اصفهان [80]
سیستم حقوقی [125]
سازمان آموزش وپرورش استان اصفهان [88]
کارشناسی تکنولوژی و گروههای عمومی اصفهان [149]
[آرشیو(6)]


لینک دوستان
کامپیوتر
کمیسیون یاددهی و یادگیری
کمیسیون ارزشیابی
بهار فناوری
مدرسه اینترنتی
جزیره ی دانش
سایت کتاب های درسی
سایت صدا و سیما
معاونت آموزشی عمومی
خانه ی ریاضیات اصفهان
سایت آپلود فایل
کارشناسی تکنولوژی زرین شهر
مدرسه فکر نشان سده
کارشناسان تکنولوژی
نشریه نگاه
آقای عطاری
کارشناسی آموزش راهنمایی زرین شهر
ریاضیات راهنمایی
آموزش زیاضی
ریاضیات دوره راهنمایی
ریاضی
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
آموزش نرم افزار های فشرده سازی Win Zip - کمیسیون فناوری زرین شهر

آمار بازدید
بازدید کل :336451
بازدید امروز : 31
 RSS 

   

یکی از برنامه های بسیار کارآمد و مفید که متأسفانه کمتر توسط کاربران کامپیوتر در ایران مورد استفاده قرار گرفته برنامه Win zip است. توسط این برنامه شما به سادگی می توانید فایل ها و پرونده های خود را تا حد زیادی فشرده کرده و به صورت آرشیو در آورید. حتی می توانید فایل ها را فشرده کرده و از طریق اینترنت برای دوستان و آشنایانتان ارسال نمائید. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این برنامه راحتی استفاده از آن است شما با چند آزمون و خطا به سادگی می توانید در کار با این برنامه تبحر لازم را کسب کنید.(البته به شرطی که یه اندازه کافی پشتکار داشته باشید).

چگونه از برنامه Win zip جهت فشرده سازی استفاده کنیم؟

1- آیا شما تا به حال به کارگاه های نجاری سر زده اید؟ در آنجا حتماً گیره های نجاری را دیده اید. نجارها برای نگهداری قطعات مختلف چوب و حتی چسباندن دو قسمت از این گیره ها استفاده می کنند. آیکون برنامه Winzip دقیقاً آیکونی شبیه یک گیره دارد وشاید بتوان گفت که دقیقاً مثل یک گیره عمل می نماید. برای شروع کار بروی آیکون این برنامه در منوی Start- Programs و یا در روی رومیزی دوبار کلیک کنید تا کادر محاوره ای Welcome-Winzip Wizard در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.
2- در کادر محاوره ای ظاهر شده گزینه Create a new zip file را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

3-در کادر محاوره ای بعدی بر روی کلید Browse کلیک کرده و در پنجره ظاهر شده، محلی را برای ذخیره سازی فایل فشره شده از قسمت Save in و یک نام را در کادر File name وارد کرده و روی کلید Ok کلیک کنید و در کادر محاوره ای Win zip wizard کلید Next را کلیک کنید تا به قسمت بعدی بروید.

4- در صورتی که می خواهید یک پوشه راZip (فشرده) کنید بر روی کلید Add folders کلیک کنید و در صورتی که می خواهید یک فایل را Zip کنید بر روی کلید Add file کلیک کرده و از پنجره ظاهر شده فایل مورد نظرتان را انتخاب کرده و به روی کلید OK کلیک کنید و در پنجره Win zip wizard گزینه Zip Now را انتخاب کنید.

5- اگر مراحل فوق را قدم به قدم اجرا کرده باشید فایل شروع به Zip شدن می نماید. در پنجره ظاهر شده به روی کلید Close کلیک کنید تا بسته شود.

نکته: اکنون بر روی فایل یا پرونده Zip شده راست کلیک کنید و اندازه و حجم آ ن را با قبل از فشرده سازی مقایسه نمایید.

استفاده از برنامه Winzip جهت باز کردن فایل های Zip شده

1- برای باز کردن فایل های Zip شده نیز شما به برنامه Winzip نیاز دارید. به روی آیکون گیره مانند Winzip دوبار کلیک کنید تا کادر محاوره ای welcome to the winzip wizard در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.

2-در کادر محاوره ای ظاهر شده به روی کلید Next کلیک کنید و در مرحله بعد گزینه unzip or install from an existing zip file را انتخاب کرده و کلید Next را کلیک نمایید.

3- در پنجره ظاهر شده بعدی فایل Zip شده مورد نظرتان را انتخاب نمایید. در صورتی که فایل Zip شده مورد نظر شما در پنجره فوق وجود نداشت بر روی کلید Search کلیک کرده و در کادر محاوره ای باز شده درایو مورد نظرتان را برای جستجوی فایل Zip انتخاب کرده و بر روی کلید OK کلیک کنید. بعد از یافتن فایل مورد نظرتان بر روی کلید Next کلید نمایید.

4-در کادر محاوره ای ظاهر شده بروی کلید Unzip Now کلیک کنید تا فرایند بازشدن فایل Zip به پایان برسد حالا شما به سادگی می توانید از فایل باز شده استفاده کنید.

نکته: قبل از اینکه در پنجره آخر روی کلید Unzip Now کلیک کنید شما با کلیک کردن روی کلید Select different folder می توانید در پنجره باز شده یک محل را برای فایل باز شده مشخص نمایید.

ارسال فایل های Zip شده توسط Emailشما به سادگی می توانید فایل های Zip شده را به Email های خود پیوست نمایید(مانند دیگر فایل ها). فقط قبل از ارسال از دارا بودن Winzip توسط فرد گیرنده مطمئن گردید.

مخفی سازی فایل در درون عکس توسط نرم افزار WinRar 

در حال حاضر نرم افزار WinRar را می توان معروف ترین و هم چنین قدرتمندترین نرم افزار فشرده سازی فایل دانست. بسیاری از کاربران از این نرم افزار به منظور فشرده سازی فایل ها و هم چنین باز کردن فایل های فشرده rar و zip استفاده می کنند. اما از این نرم افزار می توان استفاده دیگری نیز کرد! در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوان یک فایل یا یک فولدر را در داخل یک عکس مخفی ساخت! به شکلی که پس از مخفی سازی شما تنها یک عکس خواهید داشت و تنها با باز کردن عکس توسط خود نرم افزار WinRar میتوان به فایل دسترسی داشت. از این ترفند می توان به عنوان یک شیوه بسیار حرفه ای مخفی سازی فایل و فولدر نام برد.

برای این کار:  

شما به یک فایل تصویر با فرمت GIF و یا JPG و همچنین فایل یا فولدری که می خواهید مخفی کنید نیاز خواهید داشت.

ابتدا باید باید فایل یا فولدر مورد نظر را توسط خود نرم افزار WinRar فشرده سازی کنید. بدین منظور روی آن راست کلیک کرده و Add to archive را انتخاب کنید. محض نمونه نام آن را pccity.rar بگذارید.

اکنون این فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را دارید را در کنار تصویر مورد نظر خود که به عنوان مثال pccity.jpg نام دارد قرار دهید. یعنی این دو فایل در کنار هم و در یک پوشه.

حال ، از منوی Start وارد Run شده و دستور cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد Command Prompt شوید.

اکنون در داخل CMD به فولدری که این دو فایل در آن قرار دارد مراجعه کنید. (یادآوری می شود برای تعویض دایرکتوری در CMD از دستور cd استفاده میشود.)

پس از مراجعه به دایرکتوری مورد نظر ، کافی است کد زیر را در CMD وارد کرده و Enter بزنید:   

copy /b pccity.jpg + pccity.rar New- pccity.jpg   

در کد فوق pccity.jpg نام عکس اولیه ، pccity.rar نام فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را داریم و در پایانpccity.jpg نام عکس تولیدی جدید است که فایل فشرده در آن مخفی می شود.

حالا کافی است به فولدری که فایل ها در آن موجود بود مراجعه کنید ، یک عکس با نام pccity.jpg ایجاد شده است. تصویر این عکس همان عکس اولیه است ، اما در داخل این عکس جدید فایل فشرده ما نیز مخفی شده است که به هیچ وجه قابل مشاهده نیست!

اما برای دستیابی به فایل مخفی شده کافی است روی عکس تولید شده راست کلیک کرده و از Open with روی Choose Program کلیک کنید. در صفحه باز شده از میان لیست برنامه ها WinRar را انتخاب نموده و OK کنید. خواهید دید که نرم افزار WinRar عکس شما را به گونه ای اجرا می کند که فایل مخفی شده در دل عکس نیز پدیدار میگردد! حالا کافی است در WinRar دکمه Extract to را بزنید تا فایل فشرده از دل عکس خارج گردد.

همان طور که ذکر شد این روش یک روش بسیار حرفه ای برای مخفی سازی فایل و فولدر می باشد.

 



نویسنده » گروه فناوری » ساعت 12:43 عصر روز چهارشنبه 88 خرداد 6